terça-feira, janeiro 11, 2005

O meu feitio é difícil?

Why do we strive for excellency when mediocrity is required?

There is little demand in the commercial world for excellence.
There is a much, much bigger demand for mediocricy.

The truth is, I'm glad it's this way.

Imagine a world where all clients are wonderful, where we could produce whatever we felt like with no restrictions, with everybody having freedom to produce all their fantasies unfettered by tedious clients.

What would we do?

We would react against it, saying, 'isn't this boring? How can we be dull? Let's do it badly, lets make it ugly, lets make it really cheaply'.

That's the nature of the creative person. All creative people need something to rebel against, it's what gives their lives excitement, and its creative people who make the clients' lives exciting.

Paul Auster, in "It's Not How Good You Are, It's How Good You Want To Be"



Prefiro ser difícil a ser amorfa. A mediocridade faz-me mal, polui-me, desacelera-me, dá cabo de mim. E causa-me mau humor, muito mau humor. Por isso, lixem-me a cabeça, critiquem-me, corrijam-me, questionem-me, que eu gosto. Ou melhor, eu PRECISO.
E se eu vos fizer o mesmo, é com a melhor das intenções... e podem agradecer-me.

4 Comments:

Blogger Hugo Ferreira Garcia said...

Aiai

estou-te a ver
armas-te em durona mas está visto que não passas de um coração mole

:ppppppp para ti também

terça-feira, 11 janeiro, 2005  
Blogger S. said...

eh.

:P

terça-feira, 11 janeiro, 2005  
Anonymous Anónimo said...

Que raio se passa com alguns copys que conheço?
Querem sempre saber mais. Que estúpidos, pá? Para quê?
Se o cliente tem normas, qual o objectivo de tentar fazer sempre algo diferente?
Devem pensar que querem ser melhores com o outro. O que eu digo é que têm a pdm, esses copys.


The Toy, numa de irónico

terça-feira, 11 janeiro, 2005  
Blogger S. said...

Uns têm pdm, outros tpm, mas todos têm de fazer muito tpc, para convencer por a+b o cliente mais fdp.

quarta-feira, 12 janeiro, 2005  

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